Economy

Muuntogeenisiä tuotteita koskevasta paremmasta tiedottamisesta kuluttajille

3 supporters 3 in European Union

Collection finished

3 supporters 3 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä vaatii kuluttajille parempaa tietoa sellaisten elintarvikkeiden, lääkkeiden, rehujen, puhdistus- ja pesutuotteiden ja tekstiilien pakkausmerkinnöistä, jotka on valmistettu tai käsitelty geenitekniikkaa käyttäen. Muuntogeenisten kasvien viljely lisääntyy jatkuvasti. Esimerkiksi suuri osa eläinperäisistä elintarvikkeista on peräisin eläimistä, joita on ruokittu yksinomaan tai osittain tällaisilla rehuilla. Geenitekniikkaa käytetään myös monissa lääkkeissä, puhdistus- ja pesutuotteissa sekä tekstiileissä. Vetoomuksen esittäjä väittää, että kuluttajien tiedot geenitekniikan käytöstä ovat tällä hetkellä täysin riittämättömiä ja joissakin tapauksissa harhaanjohtavia. Siksi hän vaatii, että kaikki tuotteet merkitään oikein ja tarkasti.

Link to the petition

Image with QR code