Inşa

För kommundelen Egle, skogsdistriktet, kommundelens ledare och Heavenly Community, om flera byggprojekt i Klaipėda i Litauen som inte tar hänsyn till nackdelarna för miljön

Dilekçe yönlendirildi
2 Destekleyici 2 İçinde Avrupa Birliği

Koleksiyon tamamlandı

2 Destekleyici 2 İçinde Avrupa Birliği

Koleksiyon tamamlandı

1. Başladı 2020
  2. Koleksiyon tamamlandı
  3. Gönderime hazırla
  4. Alıcı ile iletişim kutusu
  5. Karar

Bu bir çevrimiçi dilekçedir Avrupa Parlamentosu .

Framställaren hävdar att kommunen Klaipėda å ena sidan deltar i klimatförändringsprogrammet och planerar att installera ett solkraftverk, men å andra sidan fäller ett stort antal fullväxta träd (t.ex. mellan 2011 och 2013: 1 615 fällda träd) på grund av stadens byggprojekt. Framställaren framhåller att plantering av träd är en starkt rekommenderad åtgärd i kampen mot klimatförändringarna. Framställaren ifrågasätter dessutom de planerade projekten i stadens centrum, särskilt musikteatern, eftersom framställaren anser att de minskar den historiska stadskärnans värde, och beklagar att andra platser eliminerades när platsen valdes ut. Framställaren framhäver allmänhetens invändningar, det akuta behovet av ett hem för vård eller boende och det påstått icketransparenta sättet att fatta beslut. Framställaren anser att EU-medel till dessa byggprojekt inte får användas på ett sätt som är till skada för staden Klaipėdas miljöstatus och historiska värde.

Dilekçeye bağlantı

QR kodlu resim

QR kodlu yırtma fişi

indir (PDF)

tartışma

Henüz LEHTE argüman yok.

Henüz KARŞI argüman yok.

Sivil katılımı güçlendirmek için yardımcı olun. Bağımsız kalırken endişelerinizi duyurmak istiyoruz.

Şimdi Bağış yap