Construction

Egle-vanhusyhteisön, metsäpiiriyhteisön sekä vanhusyhteisön ja Heavenly Community -yhteisön vanhimman puolesta, useiden rakennushankkeiden toteuttamisesta Klaipėdassa, Liettuassa, ottamatta huomioon ympäristöhaittoja

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Klaipėdan kunta yhtäältä osallistuu ilmastonmuutosohjelmaan ja suunnittelee aurinkovoimalan asentamista mutta toisaalta kaataa lukuisia vanhoja puita (esimerkiksi vuosina 2011–2013 kaadettiin 1 615 puuta) eräiden kaupungin rakennushankkeiden vuoksi. Vetoomuksen esittäjä korostaa, että puiden istuttaminen on erittäin suositeltava keino torjua ilmastonmuutosta. Vetoomuksen esittäjä myös vastustaa kaupungin keskustaan suunniteltuja hankkeita, erityisesti musiikkiteatteria, koska hän katsoo niiden alentavan historiallisen keskustan arvoa, ja pitää valitettavana, että muut sijainnit poistettiin kilpailusta sijainnista päätettäessä. Vetoomuksen esittäjä korostaa kansalaisten esittämiä vastalauseita, kiireellistä lastenkodin tarvetta ja päätöksentekomenettelyjen väitettyä läpinäkymättömyyttä. Vetoomuksen esittäjän mielestä näihin rakennushankkeisiin tarkoitettuja EU:n varoja ei pitäisi käyttää Klaipėdan kaupungin ekologisen tilan ja historiallisen arvon heikentämiseen.