By O. Ś. (Polish) on violations of human rights in Poland in the wake of Covid-19 pandemic

Petition is addressed to

4 signatures

4 signatures

This petition is also available in English .

Petition is addressed to: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Indienster beweert dat de Poolse regering, de politie en de lokale en regionale overheden profiteren van de situatie die door de COVID-19-pandemie is ontstaan, aangezien zij de mensenrechten beperken, bijvoorbeeld wat betreft het onderwijs, het werk of het krijgen van medicijnen. Indienster wijst op de situaties waarin politici van de regerende partij deze beperkingen kunnen omzeilen, terwijl de gewone mensen zwaar worden gestraft als ze proberen op de gebruikelijke manier te blijven leven. De boetes voor de overtredingen (zoals naar buiten gaan met kinderen) zijn extreem hoog en worden onmiddellijk opgelegd door de politie zonder dat ze kunnen worden kwijtgescholden. Indienster leidt een klein bedrijf en naar haar mening zijn de methoden die de Poolse autoriteiten hebben ingevoerd om de door de pandemie veroorzaakte economische crisis een halt toe te roepen, ondoeltreffend aangezien de overgrote meerderheid van de kleine en middelgrote ondernemingen geen recht heeft op hulp. Tot slot zijn de voor mei 2020 geplande presidentsverkiezingen waarbij via de Poolse Post wordt gestemd en waarbij burgers die niet deelnemen een boete tot drie jaar gevangenisstraf kunnen krijgen, naar haar mening ongrondwettelijk.

Tear-off stub with QR code

Petition details