openPetition är europeisk . Om du vill översätta plattformen från tyska till Deutsch hjälpa oss vänligen kontakta oss.
Bild zur Petition mit dem Thema: Vi kräver kortare handläggningstider av Länsstyrelsen Vi kräver kortare handläggningstider av Länsstyrelsen
  • Från: medlem djurens parti mer
  • Till: Länsstyrelsen
  • Region: Sverige
    Kategori : Djurrätt mehr
  • Status: Petitionen är redo för överlämning
  • Sammlung beendet
  • 698 Unterstützende
    insamlingen stängd

Vi kräver kortare handläggningstider av Länsstyrelsen

-

Länsstyrelsen i Sverige har ännu en gång bevisat hur dåligt jobb dom utför och hur lite dom bryr sig om djur som lider på grund av deras långa handläggningstider.

Nu gäller det hunden som blev misshandlad i Kungsmarken i Blekinge län. Trots filmbevis och anmälan till både polis och Länsstyrelsen väljer dom att återlämna den stackars valpen till sin plågoande. Detta MÅSTE vi sätta stopp för, det måste bli en ändring innan fler djur lider och mister sina liv på grund av dessa alltför långa handläggningstider.

Förklaringen varför valpen lämnades tillbaka var; "den svävar inte i livsfara". FEL! Den svävar i livsfara. För varje sekund, minut, timme som går lider den mentalt även om den kanske inte blir slagen fysiskt. Nu har denna personen som äger valpen bevisat vad han är kapabel till och givetvis var det inte en engångsföreteelse,

Jag har skrivit till Länsstyrelsen i Blekinge 3 gånger nu, men dom verkar inte ens vilja förstå allvaret i denna händelse. hade samma sak gällt ett barn skulle socialen varit där på 5 minuter.

Det finns många bevis på hur dåligt Länsstyrelsen sköter sina ärenden. Se bara på fallet Aud Stokman, så många hundar som blev misshandlade och till och med dog i hennes hem utan att Länsstyrelsen lyfte ett finger.

Länkar till misshandeln av valpen; www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/plagade-hunden-tillbaka-hos-agaren www.blt.se/karlskrona/misshandlad-hund-kan-omhandertas/ 24blekinge.se/2016/06/12/tv-och-text-fruktansvard-hundmisshandel-i-kungsmarken/

Orsak:

Djurmisshandel

På uppdrag av alla som signerat.

72598, 18.6.2016 (aktiv bis 17.8.2016)

Debatt gällande petition

Inga PRO argument än.
>>> Var först med att skriva ett PRO argument.

Inga CONTRA argument än.
>>> Var först med att skriva ett CONTRA argument.

Petitions-statistik

Woher kamen Unterstützer