openPetition wird europäisch. Wenn Sie uns bei der Übersetzung der Plattform von Deutsch nach Deutsch helfen wollen, schreiben Sie uns.
Bild zur Petition mit dem Thema: Vi kräver kortare handläggningstider av Länsstyrelsen Vi kräver kortare handläggningstider av Länsstyrelsen
  • Von: Bibi Noris (medlem djurens parti) mehr
  • An: Länsstyrelsen
  • Region: Sverige
    Kategorie: Tierschutz mehr
  • Status: Die Petition ist bereit zur Übergabe
    Sprache: Schwedisch
  • Sammlung beendet
  • 698 Unterstützende
    Sammlung abgeschlossen

Vi kräver kortare handläggningstider av Länsstyrelsen

-

Länsstyrelsen i Sverige har ännu en gång bevisat hur dåligt jobb dom utför och hur lite dom bryr sig om djur som lider på grund av deras långa handläggningstider.

Nu gäller det hunden som blev misshandlad i Kungsmarken i Blekinge län. Trots filmbevis och anmälan till både polis och Länsstyrelsen väljer dom att återlämna den stackars valpen till sin plågoande. Detta MÅSTE vi sätta stopp för, det måste bli en ändring innan fler djur lider och mister sina liv på grund av dessa alltför långa handläggningstider.

Förklaringen varför valpen lämnades tillbaka var; "den svävar inte i livsfara". FEL! Den svävar i livsfara. För varje sekund, minut, timme som går lider den mentalt även om den kanske inte blir slagen fysiskt. Nu har denna personen som äger valpen bevisat vad han är kapabel till och givetvis var det inte en engångsföreteelse,

Jag har skrivit till Länsstyrelsen i Blekinge 3 gånger nu, men dom verkar inte ens vilja förstå allvaret i denna händelse. hade samma sak gällt ett barn skulle socialen varit där på 5 minuter.

Det finns många bevis på hur dåligt Länsstyrelsen sköter sina ärenden. Se bara på fallet Aud Stokman, så många hundar som blev misshandlade och till och med dog i hennes hem utan att Länsstyrelsen lyfte ett finger.

Länkar till misshandeln av valpen; www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/plagade-hunden-tillbaka-hos-agaren www.blt.se/karlskrona/misshandlad-hund-kan-omhandertas/ 24blekinge.se/2016/06/12/tv-och-text-fruktansvard-hundmisshandel-i-kungsmarken/

Begründung:

Djurmisshandel

Im Namen aller Unterzeichner/innen.

72598, Schweden, 18.06.2016 (aktiv bis 17.08.2016)

Debatte zur Petition

Noch kein PRO Argument.
>>> Schreiben Sie das erste PRO-Petition Argument

Noch kein CONTRA Argument.
>>> Schreiben Sie das erste CONTRA-Petition Argument

Petitionsverlauf