Welfare

Höj skolpengen och stoppa nedskärningarna i skolan!

Eskilstunas styrande politiker
30 Supporters
Collection finished
  1. Launched September 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Ingen har kunnat undgå att läsa om den allvarliga situationen på Djurgårdsskolan, där man för år 2020 fått till sig att man måste minska budgeten med 5,2 miljoner. Nedskärningar gör att elever och personal drabbas hårt. Eleverna får inte det stöd de har rätt till och personalen får en tuffare arbetssituation, några av dem får till och med sluta. Protesterna från flera håll har inte låtit vänta på sig.

Djurgårdsskolan är inte ensam om att stå inför tuffa ekonomiska beslut. Faktum är att 11 skolor i Eskilstuna just nu går minus och skolpengen täcker inte behoven. Vänsterpartiet har i sin budget för 2020 avsatt 33,7 miljoner mer till skolan. Vi kräver också att tilläggsbeloppet som idag kan ansökas om för barn med fysiska funktionsnedsättningar även ska gälla för barn med psykiska funktionsnedsättningar.

Reason

Vill man lösa situationen i skolan, skapa ett lugn för elever och personal, så krävs det tillräckliga resurser. Det är inte raketforskning. Skolpengen behöver höjas, tilläggsbeloppet utvidgas och nedskärningarna i skolan stoppas!

Håller du med? Skriv under och dela namnlistan!

Thank you for your support, Vänsterpartiet Eskilstuna from Eskilstuna
Question to the initiator