Werken aan het terugdringen van de economische en loonverschillen die de EU verscheuren

Petitioner not public
Europese Commissie

Petition process is finished

Petition process is finished

1. Launched 2017
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Finished

This is an European Citizens' Initiative.

Rechtshandelingen die duidelijk blijk geven van de wil van de EU om loonongelijkheid tussen lidstaten af te schaffen en die, met het oog daarop, een meer doeltreffende cohesie tussen deze landen mogelijk maken. Vanwege aanzienlijke loonverschillen verloopt het verkeer van werknemers in één richting. Als gevolg van massale emigratie raken minder fortuinlijke lidstaten nog verder achterop. De rijkere lidstaten ervaren een massale instroom van werknemers als indruisend tegen hun belangen. Deze situatie verscheurt de EU. De EU moet duidelijk blijk geven van haar wil een einde te maken aan loonongelijkheden die het vrije verkeer van werknemers verstoren. Om dat doel te bereiken en om haar voortbestaan te verzekeren, moet de EU werk maken van een meer doeltreffende cohesie.