Energy

På vegne af den panhellenske sammenslutning af arbejdstagere i Hellenic Petroleum om påstået overtrædelse af EU-retten, navnlig direktiv 2004/25/EF om overtagelsestilbud, i udbudsproceduren om salg af aktiekapital i "Hellenic Petroleum S. A."(HELPE)

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren sætter spørgsmålstegn ved gyldigheden af udbudsproceduren for salg af aktiekapital i "Hellenic Petroleum S. A." (HELPE) og dens overensstemmelse med direktiv 2004/25/EF om overtagelsestilbud, navnlig bestemmelserne om generelle principper, beskyttelse af mindretalsaktionærer, obligatorisk budpris og rimelig pris, oplysninger om tilbud og oplysninger til og høring af arbejdstagerrepræsentanter.Som følge heraf fordømmer andrageren den manglende gennemsigtighed i udbudsproceduren og hævder, at det er i strid med EU's lovgivning og politik på områderne energi, energisikkerhed og forbindelser med tredjelande samt beskyttelse af aktionærer og arbejdstagere.

Link to the petition

Image with QR code