Handelspolitik

Over een verbod op de vangst van haaien en de verkoop van producten van haaien

Isabella Cavalletti
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indienster hekelt het feit dat jaarlijks meer dan 100 miljoen haaien worden gevangen in de hele wereld en dat de lidstaten van de Europese Unie een leidende rol spelen op de markt voor haaienvlees. Indienster merkt op dat haaien, als roofdieren, zorgen voor evenwicht in de ecosystemen van de oceanen. De afname van de haaienpopulatie als gevolg van de grote aantallen haaien die gevangen worden, kan verwoestende gevolgen hebben voor de oceanen. Indienster pleit voor een verbod op de vangst en de verkoop van haaien en voor volledige transparantie van de informatie die aan consumenten wordt verstrekt over de aard van de verkochte vis.

Thank you for your support, Isabella Cavalletti
pro