Migration

Over de ondersteuning van niet-begeleide minderjarigen in vluchtelingenkampen

Petitioner
3 supporters 3 in European Union

Collection finished

3 supporters 3 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener verzoekt het Parlement er bij de Commissie en de lidstaten op aan te dringen niet-begeleide minderjarigen die als vluchtelingen naar de EU komen te ondersteunen. Hij stelt voor onder meer de volgende ondersteunende maatregelen te nemen: de oprichting van speciale centra voor minderjarigen, afgescheiden van vluchtelingencentra voor volwassenen, waar kinderen maximaal twee weken verblijven voordat ze in gastgezinnen worden geplaatst, medische en psychologische bijstand en onderwijs en het overbrengen van niet-begeleide minderjarigen van grenzen naar lidstaten waar zij in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning. Hij stelt verder voor een hoorzitting met de betrokken lidstaten, UNHCR en ngo’s te organiseren en een specifiek financieringsprogramma op te zetten om de omstandigheden van niet-begeleide minderjarigen te verbeteren.

Link to the petition

Image with QR code