Környezet

Over de bouw van een composteringsinstallatie voor vast afval

A petíció címzettje
1 támogató 1 -ban,-ben Európai Unió

A gyűjtés befejeződött

1 támogató 1 -ban,-ben Európai Unió

A gyűjtés befejeződött

1. Indított 2020
  2. A gyűjtés befejeződött
  3. Készítse elő a benyújtást
  4. Párbeszéd a címzettel
  5. Döntés

Ez egy online petíció az Európai Parlament .

továbbítás

Indiener klaagt over de bouw van een composteringsinstallatie voor gescheiden ingezameld organisch afval (FORSU), waarvoor reeds toestemming en financiering is ontvangen in het kader van het operationeel programma van de regio Apulië voor de periode 2014-2020. Indiener wijst er met name op dat de toekomstige installatie niet zal voldoen aan de vereisten inzake de minimumafstand tot huizen (2 km) en kwetsbare plekken zoals scholen (2,5 km), en dat de installatie de nabijgelegen productie van kwaliteitswijn (Primitivo di Manduria) zou kunnen verstoren. Volgens indiener is er sprake van een inbreuk op artikel 168 VWEU inzake de volksgezondheid en, met betrekking tot de bescherming van de menselijke gezondheid en het milieu, van Richtlijn 2008/98/EG inzake afvalstoffen. Indiener vraagt de EU om in te grijpen.

Link a petícióhoz

Kép QR kóddal

Letéphető cédula QR kóddal

letöltés (PDF)

Még nincs PRO érv.

Még nincs CONTRA érv.

Segítsen a polgári részvétel erősítésében. Szeretnénk, hogy petíciója figyelmet kapjon és független maradjon.

Adományozzon most