Om Republikken Bulgariens påståede overtrædelse af EU-retten gennem den såkaldte betalingspåbudsprocedure

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren klager over uregelmæssigheder i det bulgarske retssystem med hensyn til betalingspåbudsprocedurer i henhold til den bulgarske civile retsplejelov. Blandt andre overtrædelser hævder andrageren, at de bulgarske domstole ikke gør korrekt brug af forordning (EF) nr. 805/2004 om indførelse af et europæisk tvangsfuldbyrdelsesdokument for ubestridte krav, og direktiv 93/13/EØF om urimelige kontraktvilkår i forbrugeraftaler. Andrageren opfordrer derfor til, at Europa-Parlamentet griber ind med hensyn til de potentielle overtrædelser som følge af betalingspåbudsproceduren i henhold til artikel 410/417 i den bulgarske civile retsplejelov.

Link to the petition

Image with QR code