Foreign affairs

Om problemer med at rejse gennem medlemsstater og ind i Tyrkiet

Petitioner
0 supporters 0 in European Union

Collection finished

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren beskriver de problemer, som han og andre EU-borgere oplever som tidligere tyrkiske gæstearbejdere, når de rejser gennem medlemsstaterne Ungarn, Kroatien, Bulgarien, Grækenland og ikke-EU-medlemsstater såsom Serbien og Makedonien til Tyrkiet, og når de rejser derfra. På trods af at mange af hans medborgere har statsborgerskab i en EU-medlemsstat, tilbageholdes de ofte ved grænsen i op til 12 timer, navnlig i Bulgarien og Ungarn, og de underkastes hyppig politikontrol. De kan kun fremskynde proceduren ved hjælp af bestikkelse. Politikontrollerne udføres vilkårligt på rejser gennem Bulgarien, Serbien og Ungarn især. Diesel er blandet op, og rastepladerne er ikke sikre. Han klager også over, at han skal betale et gebyr på 3 EUR, der opkræves af Tyrkiet ved udrejse af landet.

Link to the petition

Image with QR code