Om påstådda överträdelser av unionsrätten om skydd av personer som omfattas av EU:s direktiv om förebyggande av penningtvätt och finansiering av terrorism

Petīcija ir adresēta
0 0 iekš Eiropas Savienība

Kolekcija beidzās

0 0 iekš Eiropas Savienība

Kolekcija beidzās

1. Sākās 2020
  2. Kolekcija beidzās
  3. Sagatavojiet iesniegšanu
  4. Dialogs ar saņēmēju
  5. Lēmums

Šī ir tiešsaistes petīcija Eiropas Parlamenta priekšsēdētājs ,

Framställaren inger ett klagomål till Europaparlamentet om att Spanien bryter mot unionsrätten om skydd av personer som omfattas av EU:s direktiv om förebyggande av penningtvätt och finansiering av terrorism. Framställaren påtalar att de spanska myndigheterna ingriper med repressalier mot finanssektorns anställda och personer i ledande ställning, som utövar tillbörlig aktsamhet och handlar i enlighet med unionsrätten, och således, om de märker fall av penningtvätt, inte kan göra annat än anmäla dem. Framställaren påtalar också att det brister i opartiskhet bland de rättsliga myndigheterna och att de dessutom inte ger något stöd och kränker grundläggande rättigheter.

Saite uz petīciju

Attēls ar QR kodu

Noplēšama lapiņa ar QR kodu

lejupielādēt (PDF)

Debates

Pagaidām nav PAR argumentu.

Pagaidām nav PRET argumentu.

Palīdziet stiprināt pilsoņu līdzdalību. Mēs vēlamies padarīt jūsu bažas dzirdamas un palikt neatkarīgiem.

Veiciniet tūlīt