Om forskelsbehandling på grund af alder og overholdelse af retten til arbejde

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren anfører, at to ansatte i arbejds- og socialsikringstilsynet, som han repræsenterer, er blevet fjernet fra aktiv tjeneste og blevet tvunget på pension af administrationen i den selvstyrende region Baskerlandet og dermed efter hans opfattelse er blevet frataget deres ret til at arbejde og til at forlænge deres aktive tjeneste, hvorved man ikke har fulgt EU-lovgivningen og EU-Domstolens retspraksis. Andrageren har anlagt sag ved de spanske forvaltningsdomstole, men har, uden at det griber ind i sagsanlægget, henvendt sig til Udvalget for Andragender med dette andragende, eftersom han mener, at de kompetente myndigheder har handlet i strid med EU-retten, idet de forskelsbehandler dem, han repræsenterer, på grund af alder ved at krænke og begrænse deres ret til at arbejde uden nogen begrundelse herfor.

Link to the petition

Image with QR code