Namens het comité voor werknemers van het voormalige bedrijf “Nuova Siet” in Tarente, over gemiste socialezekerheidsbijdragen ten nadele van werknemers van een dochteronderneming van Ilva, Tarente

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener beschrijft het langdurige straf- en civielrechtelijke geschil inzake de schending van zowel socialezekerheids- als grondrechten, zoals het recht op gezondheidszorg, van werknemers, en hun gezinnen, van het voormalige “Nuova Siet”, een transportbedrijf dat onderdeel uitmaakte van het productiesysteem van Ilva (een Italiaans staalfabriekbedrijf). De werknemers in kwestie hebben steeds een contract gehad, ondanks verschillende overnames en veranderingen in het bestuur. Indieners klagen met name over het feit dat de nationale instantie die verantwoordelijk is voor de sociale zekerheid (INPS) hun sociale verzekering, waarvoor Ilva in het geval van ongeveer 200 werknemers nooit premies heeft betaald, niet erkent. Indieners vragen de INPS hun pensioengat te dichten.

Link to the petition

Image with QR code