For arbejderkomitéen i det hedengangne Nuova Siet i anlægget i Taranto, om nedskæring af socialsikringsbidrag til skade for ansatte i et selskab, der hører under koncernselskabet ILVA, Taranto

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Andrageren beskriver de langvarige strafferetlige og civilretlige tvister om krænkelse af arbejdstageres og deres familiers sociale og grundlæggende rettigheder, bl.a. ret til sundhed, i det hedengangne Nuova Siet, som var et transportselskab, der var integreret i ILVA's produktionssystem. De pågældende arbejdstagere har hele tiden bevaret deres kontrakter på trods af de forskellige overførsler og ændringer i ledelsen. Andrageren klager navnlig over, at det nationale institut for socialsikring (INPS) ikke har anerkendt den bidragspligtige socialsikring, som ILVA aldrig har betalt for omkring 200 ansatte, og anmoder INPS om at udbedre denne mangel i deres pensionsbidrag.