Namens Enosi Asfaliston Boreiou Ellados, over een vermeende schending van het EU-mededingingsrecht door de Griekse wet 4512/2018, op grond waarvan Griekse verzekeringsmaatschappijen geen "pechhulpverzekering" kunnen aanbieden

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener vraagt zich af of artikel 216 van de Griekse Wet 4512/2018 (tot wijziging van Wet 3651/2008) betreffende "pechhulp voor voertuigen", voor zover deze betrekking heeft op verzekeringsmaatschappijen, wel verenigbaar is met het EU-recht, met name wat betreft de werking van verzekeringsondernemingen en de vrije mededinging.Het door de nieuwe wet ingevoerde verbod voor verzekeringsmaatschappijen om pechhulp te verlenen, laat het verlenen van dergelijke diensten alleen over aan ondernemingen die geen verzekeringsmaatschappijen zijn en dus niet onder streng toezicht staan. Indiener stelt dat dergelijke bepalingen neerkomen op een oneerlijke discriminatie van verzekeringsmaatschappijen en dus een schending van de vrije mededinging vormen.

Link to the petition

Image with QR code