Rechtstaatlichkeit

För föreningen ”Solidarnost” för offer för privata exekutionsbiträden och rättssystemet, och undertecknad av ytterligare 60 personer, om tillämpningen av bulgarisk lag i strid med EU:s lagstiftning

1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched December 2019

Framställaren klagar över en påstådd vägran från domstolsväsendets sida att genomföra unionsrättens företräde, vilket drabbar många bulgariska medborgare. Framställaren uppger att det förekommer överträdelser vid genomförandet av förfarandet för betalningsförelägganden och hävdar att konsumenternas rättigheter inte garanteras vid verkställandet av obligatoriska betalningsansökningar i Bulgarien.

Thank you for your support, Сдужение на потърпевшите от частни съдебни изпълнители и съдебната система Солидарност