Region: Austria
Health

Aan ÖVP en FPÖ: De wet 'verboden te roken in openbare gelegenheden' moet blijven!

Petitioner not public
Sebastian Kurz, ÖVP, FPÖ
468.765 Supporters
Petitioner did not submit the petition.
  1. Launched 2017
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Failed

De ÖVP en de FPÖ hebben bij de coalitieonderhandelingen van 11.12.2017 besloten het Berlijnse beperkte rook model te volgen. Het absolute rookverbod in de gastronomie dat oorspronkelijk per 1 mei 2018 zou ingaan is van tafel. Bezoekers kunnen nog steeds in afgeschermde ruimtes sigaretten consumeren. Deze overeenkomst is zowel voor doktoren, gezondheidsorganisaries en veel mensen in Oostenriijk onacceptabel..

Reason

Het algemene rookverbod in de gastronomie is in Europa tegenwoordig standaard. Maar Oostenrijk loopt hopeloos achter. De wet van 2015 nu weer opheffen maakt Oostenrijk tot asbak van Europa en slaat geen nieuwe weg in. Het is volkomen waanzinnig om de net begonnen vooruitgang weer ongedaan te maken.

http//www.dontsmoke.at

Thank you for your support

• Liebe Unterstützende,
    der Petent oder die Petentin hat innerhalb der letzten 12 Monate nach Ende der Unterschriftensammlung keine Neuigkeiten erstellt und den Status nicht geändert. openPetition geht davon aus, dass die Petition nicht eingereicht oder übergeben wurde.

Wir bedanken uns herzlich für Ihr Engagement und die Unterstützung,
    Ihr openPetition-Team