Over mogelijke niet-naleving van de Richtsnoeren staatssteun ten behoeve van milieubescherming en energie 2014-2020

Petitioner
2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener verwijst naar een situatie in Oostenrijk van mogelijke niet-naleving van de Richtsnoeren staatssteun ten behoeve van milieubescherming en energie 2014-2020. Indiener klaagt over een contract voor de levering van energiecentrales met een vermogen van 3 600 megawatt, waarbij de Oostenrijkse transmissiesysteembeheerder Austrian Power Grid (APG) betrokken is. Indiener is van mening dat het contract en de aanbestedingsprocedure niet volledig voldeden aan de richtsnoeren en dat ook de vereiste goedkeuring van de Europese Commissie niet is verkregen. Hij maakt zich zorgen dat het contract zal leiden tot hogere kosten voor de eindconsumenten. Indiener verzoekt daarom om een onderzoek door de Europese Commissie om na te gaan of er bepalingen van de richtsnoeren hadden moeten worden toegepast.

Link to the petition

Image with QR code