Over herhaaldelijke buitensporige politiecontroles op internationale luchthavens wegens een volgens hem ongefundeerd verzoek van de Franse autoriteiten

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener klaagt dat hij op internationale luchthavens in Duitsland regelmatig wordt onderworpen aan extra grens- en administratieve controles. Hij stelt dat dit vooral voorkomt wanneer hij terugkeert uit niet-EU-landen, vanwege een in zijn ogen ongefundeerd verzoek van de Franse autoriteiten met betrekking tot de herhaalde controle van zijn vaste woonadres. Indiener stelt dat hij in de afgelopen drie jaar 22 keer onderworpen is aan dergelijke politiecontroles op de luchthaven van Frankfurt. Hij stelt dat hem echter nooit is medegedeeld waarvoor deze controles nodig zijn en welke autoriteit in Frankrijk hierom heeft verzocht. Hij stelt dat de Duitse grenspolitie bij elke ondervraging fotokopieën wil maken van zijn persoonlijke identiteitsdocumenten en paspoort. Hij maakt ook bezwaar tegen de politiebegeleiding die hij elke keer bij deze controles krijgt, waarbij bewapende agenten hem door de luchthaven begeleiden. Indiener weet niet tot wie hij zich moet richten omdat hij te weinig informatie heeft over de achterliggende redenen voor de controles, en vraagt daarom het Europees Parlement om hulp.

Link to the petition

Image with QR code