Science

On the need for an Emergency Use Authorisation by the EU and national Health Ministries for Covid-19 medical technology

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener beweert dat de gezondheidszorgsystemen in de EU veel te weinig capaciteit hebben en dat ziekenhuizen hun capaciteit moeten verhogen met noodtechnologie, zoals open source-beademingstoestellen en goedkope batterij-aangedreven blowers (PAPR's). Indiener beweert dat de EU de toepassing van geavanceerde technologie, die door verschillende binnenlandse initiatieven is ontwikkeld, heeft vertraagd door een strikte naleving van de Europese wetgeving op te leggen. Daardoor verloopt de terugkeer naar de dagelijkse activiteiten trager. Indiener beweert dat het Europees Geneesmiddelenbureau een regeling heeft voor vroegtijdig gebruik van geneesmiddelen in schrijnende gevallen en hij stelt dat het Europees Parlement in de huidige noodsituatie deze bestaande toegangsregeling zou kunnen uitbreiden tot medische hulpmiddelen. Indiener voegt hieraan toe dat de financiering van onderzoek als zodanig niet beantwoordt aan de onmiddellijke behoeften, en dringt daarom aan op het instellen van een vergunning voor noodgebruik.

Link to the petition

Image with QR code