Finanzen

Om påstådda brister i systemet för förvaltning och kontroll av det regionala operativa programmet 2014–2020 i Rumänien

Florin Dobrisan
1 Supporter 1 in Europäische Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Framställaren hävdar att det finns många brister i systemet för förvaltning och kontroll av det regionala operativa programmet 2014–2020 i Rumänien. Han påstår att de berörda rumänska myndigheterna har underlåtit att följa reglerna för tillsättning av befattningar, principen om uppgiftsdelning mellan och inom förvaltnings- och kontrollorgan, det hierarkiska rapporteringssystemet, skyldigheten att säkerställa en fullgod verifieringskedja och reglerna om intressekonflikter, i strid med den nationella lagstiftningen och EU:s lagstiftning.

Thank you for your support, Florin Dobrisan