Animal rights

Om en vägran att tillåta jakt på getter och mufflonfår på hennes klients ägor i Badajoz och ett beslut om att djuren gradvis ska elimineras

Framställaren uppger att Extremaduras generaldirektorat för miljö har beslutat att vägra tillåta jakt på getter och mufflonfår på hennes klients ägor i Talarrubia i provinsen Badajoz, och beordrat att djuren successivt ska elimineras. Framställaren anger också att domstolarna i Spanien delvis bifallit hennes överklagande, även om de insisterat på att getterna och mufflonfåren måste slaktas senast under jordbruksåret 2019/2020. Framställaren hävdar att de spanska myndigheterna inte följer EU-lagstiftningen, till exempel rådets direktiv 92/43/EEG av den 21 maj 1992 om bevarande av livsmiljöer samt vilda djur och växter.