Environment

For Izquierda Unida los Verdes de la region de Murcia om forurening og forringelse af de miljømæssige forhold i Mar Menor

Andrageren klager over den fortsatte forværring af Mar Menor-lagunen forårsaget af den intensive udvikling af landbruget i området omkring Mar Menor og Campo de Cartagena. Efter hans opfattelse har denne udvikling fået indholdet af nitrat i vandet i lagunen til at vokse eksponentielt og motiveret eutrofieringsprocessen, der nåede det største og mest synlige niveau i sommeren 2016, men nitratkoncentrationerne har været meget foruroligende siden 2012. Han klager over den passivitet, som de regionale og statslige myndigheder har udvist gennem Confederación Hidrográfica del Segura, og som har tilladt udviklingen af et ukontrolleret intensivt landbrug. Andrageren anmoder om, at der træffes de nødvendige foranstaltninger for at forsøge at vende udviklingen med eutrofiering af Mar Menor og håndhæve målet om at opnå en god vandtilstand i lagunen.