For den tyske forening for forskning i ammunition, om gennemførelsen af artikel 11 i EU's direktiv om skydevåben

Andrageren mener, at direktivet om skydevåben (2017/853) næsten umuliggør forskning i ammunition i en international sammenhæng på grund af dets krav om national gennemførelse. Han bemærker, at ammunitionsforskere, der er medlemmer af European Cartridge Research Association, normalt skiftevis afholder møder i Tyskland, Nederlandene og Schweiz. Han anfører, at formålet med disse arrangementer er at medbringe små mængder ammunition (individuelle enheder eller små emballageenheder) til møderne med henblik på at fremlægge eller udveksle forskningsresultater, udvide forskernes egne samlinger, sælge eller udstille patroner eller få dem undersøgt. Andrageren bemærker, at der i henhold til direktivets artikel 11 skal gives officiel tilladelse til enhver overførsel til en anden medlemsstat, og at det samme gælder for salg af ammunition. Ifølge andrageren er dette upraktisk, logistisk set meget komplekst og meget dyrt. Andrageren opfordrer derfor til en revision eller fortolkning af direktivets artikel 11 med henblik på at fritage grænseoverskridende overførsel af ammunition til forskningsformål.