EU-richtlijn voor welzijn van melkkoeien

Petition is addressed to
Europese Commissie

0 signatures

The petition was withdrawn by the petitioner

0 signatures

The petition was withdrawn by the petitioner

1. Launched 2012
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Failed

This is an European Citizens' Initiative.

This petition is also available in English .

Petition is addressed to: Europese Commissie

Een EU-richtlijn die het welzijn van de 23 miljoen Europese melkkoeien verbetert, een gelijk speelveld creëert en minimumnormen garandeert, waardoor verbetering mogelijk wordt. Bestaande wetgeving voor varkens en pluimvee heeft reeds aangetoond dat regelgeving werkt. We willen Europese burgers inspireren en mobiliseren om op te roepen tot een specifieke richtlijn die het welzijn van melkkoeien garandeert. Via een Europees Burgerinitiatief (EBI) brengen wij het verzoek van burger over aan de Europese Commissie om met nieuwe beleidsvoorstellen te komen voor welzijn van melkkoeien. Onze initiatief richt zich op het creëren van doelgerichte wetgeving die betrekking heeft op vier belangrijke welzijnsgebieden van de koe op basis van de EU-Welfare Quality® principes: - Goede huisvesting - Goede gezondheid - Goede voeding - Natuurlijk gedrag.

Tear-off stub with QR code

Petition details