By Mario Cardarelli (Italian) on extraordinary budgetary policy measures for unexpected / unavoidable events (Covid-19)

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener beroept zich op artikelen 310-316 VWEU, en met name artikel 314 VWEU.Hij stelt dat Italië jaarlijks naar schatting 10 miljard EUR uit Europese fondsen gebruikt.Gezien de huidige COVID-19-crisis, die zowel uitzonderlijk als onverwacht is, pleit hij ervoor dat Italië onmiddellijk 210 miljard EUR krijgt toegewezen, overeenkomstig de begrotingstoewijzing in de volgende drie MFK’s, onder voorwaarde dat de huidige door COVID-19 veroorzaakte volksgezondheidscrisis en economische crisis worden aangepakt. Indiener is van mening dat dit gelijk staat aan een “Outright Forward Balance Facility” (OFB) en dat hiervoor geen gezamenlijke schuld op EU-niveau hoeft te worden aangegaan, zoals eurobonds.

Link to the petition

Image with QR code