Umwelt

AGADEN-yhdistyksen (Asociación gaditana para la Defensa y Estudio de la Naturaleza) puolesta, käsittelemättömien jätevesien päästöistä yhteisön tärkeänä pitämälle ”Estrecho Oriental” -alueelle

Petitioner
0 Supporters 0 in European Union
Collection finished
  1. Launched August 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä tuomitsee jäteveden päästämisen Gibraltarissa yhteisön tärkeänä pitämäksi alueeksi nimetylle alueelle, joka tunnetaan nimellä Europa Point (Estrecho Oriental ES6120032). Vetoomuksen esittäjän mukaan päästöt ovat päivittäisiä, ja ne aiheuttavat tämän merellisen SCI-alueen merkittävää pilaantumista. Gibraltar on päästänyt käsittelemätöntä jätevettä laittomasti alueelle 21 vuoden ajan. Vetoomuksen esittäjä valittaa, että Gibraltar rikkoo edelleen direktiiviä 91/271/ETY, vaikka Euroopan unionin tuomioistuin käynnisti 4. toukokuuta 2017 rikkomismenettelyn Gibraltarin yhdyskuntajätevesien käsittelyn laiminlyönnin vuoksi.

openPetition international