Umwelt

För AGADEN (Asociación gaditana para la Defensa y Estudio de la Naturaleza), om utsläpp av orenat avloppsvatten i området av gemenskapsintresse (SCI) ”Estrecho Oriental”

Petition richtet sich an

0 Unterschriften

Sammlung beendet

0 Unterschriften

Sammlung beendet

1. Gestartet 2020
  2. Sammlung beendet
  3. Einreichung vorbereiten
  4. Dialog mit Empfänger
  5. Entscheidung

Dies ist eine Online-Petition des Europäischen Parlaments.

Weiterleitung
Diese Petition gibt es auch in Deutsch.

Petition richtet sich an: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Framställaren kritiserar utsläppen av avloppsvatten i Gibraltar, i det område som är känt som Europa Point och som utsetts till ett område av gemenskapsintresse (Estrecho Oriental ES6120032). Enligt framställaren sker dessa utsläpp dagligen och förorenar allvarligt detta marina område av gemenskapsintresse. Gibraltar har olagligt släppt ut orenat avloppsvatten i 21 år. Framställaren klagar på att Gibraltar fortfarande bryter mot direktiv 91/271/EEG trots att Europeiska unionens domstol den 4 maj 2017 inledde ett överträdelseförfarande på grund av att avloppsvatten från tätbebyggelse inte renades i landet.

Link zur Petition

Bild mit QR code

Abrisszettel mit QR Code

herunterladen (PDF)

Angaben zur Petition

Petition gestartet: 20.08.2020
Petition endet: 19.08.2021
Region: Europäische Union
Kategorie: Umwelt

Noch kein PRO Argument.

Noch kein CONTRA Argument.

Helfen Sie mit, Bürgerbeteiligung zu stärken. Wir wollen Ihren Anliegen Gehör verschaffen und dabei weiterhin unabhängig bleiben.

Jetzt fördern