Af Tony Vol (belgisk statsborger) på vegne af European Citizens Rights Involvement and Trust Foundation om en reel fri bevægelighed og et EU-borgerskab for alle

Petitioner
2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren hævder, at den frie bevægelighed, som er det mest populære resultat, som EU har opnået, ikke længere bør tages for givet i lyset af Brexit og de ekstreme nationalistiske angreb på et Europa uden indre grænser. Efter hans opfattelse begynder disse angreb at undergrave respekten for de europæiske rettigheder og friheder, navnlig retten til ophold, social sikring og anerkendelse af erhvervsmæssige kvalifikationer. Andrageren fordømmer også et Fort Europa med mure og pigtråd og kræver et europæisk rum uden grænser, som hilser asylansøgere og flygtninge velkommen. Andrageren opfordrer bl.a. Europa-Parlamentet til at nedsætte et særligt udvalg, der skal gennemgå alle aspekter af europæiske rettigheder og borgerskab, navnlig retten til fri bevægelighed, retten til at stemme og stille op ved lokale og europæiske valg og fremme en informeret debat om migration.

Link to the petition

Image with QR code