Umwelt

Zum Verbot von verschiedenen Insektiziden 

L. S.
Petition is directed to
Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments
0 Supporters 0 in Europäische Union
0% from 500 for quorum
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining >

    Months

  3. Submission
  4. Dialog with recipient
  5. Decision

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament. If you click "sign", you will get forwarded to get registered with the website of of the European Parliament:

Sign

Der Petent gibt an, dass 2015 das Insektizid Sulfoxaflor in der EU zugelassen wurde, das denselben Wirkmechanismus habe wie Neonicotinoide, von denen in der Zwischenzeit mehrere Stoffe wegen der Gefährlichkeit für Nützlinge und bestäubende Insekten verboten wurden. Er fordert das Parlament auf, ein europaweites Verbot von Sufloxaflor sowie der in Deutschland zur Genehmigung vorliegenden Insektizide Cyantraniliprol und Flupyradifuron durchzusetzen.

Thank you for your support, L. S.

Not yet a PRO argument.

No CONTRA argument yet.

Help us to strengthen citizen participation. We want your petition to get attention and stay independent.

Donate now

openPetition international