Yhdistyneen kuningaskunnan Euroopan unionista eroamiseen liittyvän oikeasti demokraattisen prosessin tarpeesta

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Vetoomuksen esittäjä kehottaa myöntämään brexit-prosessille lisäaikaa vain sillä ehdolla, että Yhdistyneessä kuningaskunnassa järjestetään asiasta vahvistava kansanäänestys. Hän suosittelee, että vähintään 16-vuotiaille Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisille annetaan oikeus osallistua tähän äänestykseen, koska tällä prosessilla on selvä vaikutus heidän tulevaisuuteensa, yhdessä Yhdistyneessä kuningaskunnassa asuvien EU:n kansalaisten ja kaikkien kotimaassaan ja ulkomailla rekisteröityneiden Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisten kanssa. Vetoomuksen esittäjä kehottaa Euroopan unionia pysymään valppaana tässä prosessissa ja varmistamaan, että prosessi on läpinäkyvä ja että se suoritetaan täysin perustuslain mukaisesti.