Over een verblijfsvergunning in Frankrijk voor een Nederlands staatsburger en haar Indonesische echtgenoot

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener stelt dat hem en zijn Nederlandse echtgenote een verblijfsvergunning werd geweigerd door een Franse prefect toen zij in 2010 samen in Frankrijk arriveerden. In mei 2016 kreeg dezelfde prefect van de administratieve rechtbank de opdracht indiener en zijn echtgenote een verblijfsvergunning te verlenen. Het echtpaar kreeg echter een verblijfsvergunning van slechts één jaar in plaats van de gebruikelijke vijf jaar. In november 2017 weigerde dezelfde prefect de verblijfsvergunningen van het echtpaar te verlengen. De zaak is momenteel aanhangig bij de bovengenoemde administratieve rechtbank.Indiener meent dat deze praktijken in strijd zijn met Richtlijn 2004/38/EG betreffende het recht van vrij verkeer en verblijf op het grondgebied van de lidstaten voor de burgers van de Unie en hun familieleden.

Link to the petition

Image with QR code