Om at standse udstedelsen af oplysninger til registrering og identifikation af økonomiske operatører (EORI)

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren opfordrer til, at den statistiske nummerering af de økonomiske operatører i EU, der ønsker at sælge varer uden for EU, afbrydes. I øjeblikket er alle virksomheder i EU, der er registreret i EU, og som sælger produkter uden for det fælles marked, forpligtet til at ansøge told- og skattemyndighederne om et EORI-nummer. Uden dette nummer er et salg ikke muligt, fordi det ikke vil blive toldbehandlet. Ifølge andrageren kræver proceduren for tildeling af en EORI-ansøgning mange tidskrævende og vanskelige skridt (f.eks. behovet for at opnå en kvalificeret signatur, der kan anvendes i den elektroniske ansøgningsproces). De oplysninger, der skal gives i ansøgningen om et EORI-nummer, er allerede tilgængelige for told- og skatteforvaltningen, hvorfor det ifølge andrageren er en overflødig bureaukratisk procedure, som hæmmer EU's iværksætteres aktiviteter i deres handel med kunder fra lande uden for Fællesskabet.

Link to the petition

Image with QR code