Bildung

Och undertecknad av ytterligare två personer, om ojämlik behandling inom italiensk offentlig förvaltning vad gäller rätten att studera

Maurizio Gerbino
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched December 2019

Framställaren kritiserar den ojämlika behandlingen av italienska tjänstemän vad gäller rätten att studera. Framställaren klagar över svårigheterna för tjänstemän som är arbetande studenter, som skrivit in sig på onlinekurser för universitetsexamen. Han hävdar att detta är oförenligt med erkännandet av rätten att studera och till livslångt lärande, som främjas på EU-nivå. Framställaren efterlyser därför ett verkningsfullt stöd till högkvalitativ utbildning och fortbildning, med tillräcklig ledighet för studier för tjänstemän som skrivit in sig på onlinekurser.

Thank you for your support, Maurizio Gerbino