Education

Ja kaksi allekirjoittanutta, opiskeluoikeuteen liittyvästä virkamiesten epätasa-arvoisesta kohtelusta Italiassa

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Vetoomuksen esittäjä tuomitsee opiskeluoikeuteen liittyvän Italian virkamiesten epätasa-arvoisen kohtelun. Vetoomuksen esittäjä valittaa työelämässä olevien ja samanaikaisesti yliopiston tutkinto-ohjelman kuuluvia verkkokursseja suorittavien virkamiesten kohtaamista ongelmista. Vetoomuksen esittäjä toteaa, että tilanne on ristiriidassa opiskeluoikeuden ja elinikäisen oppimisen takaavan oikeuden tunnustamisen kanssa, ja muistuttaa, että näitä oikeuksia halutaan edistää Euroopan tasolla. Vetoomuksen esittäjä pyytää laadukkaan koulutuksen tehokasta tukemista muun muassa siten, että verkkokursseilla opiskeleville virkamiehille myönnetään riittävä opintovapaa.