Verwaltung

För föreningen för offer för privata utmätningsmän och rättsväsendet – Solidaritet, och undertecknad av ytterligare 60 personer, om anpassningen av den bulgariska lagstiftningen till EU:s lagstiftning om betalningsföreläggandet

1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched November 2019

Framställaren klagar över den bulgariska lagstiftningens bristande överensstämmelse med Europeiska unionens lagstiftning och de bulgariska medborgarnas oförmåga att försvara sig mot olagliga handlingar från privata utmätningsmäns och rättsväsendets sida. Framställningen hänvisar till betalningsföreläggandet och förordnandet om verkställighet. Han anser att de bulgariska myndigheterna inte har vidtagit några åtgärder och att ingen ändring har gjorts av reglerna, i strid med EU-lagstiftningen, och efterlyser därför hjälp från framställningsutskottet.

Thank you for your support, Сдружение на потърпевшите от частни съдебни изпълнители и съдебната система - Солидарност