Region: Merelbeke
Environment

IJsenbroek: een nieuw en groot natuur-en familiepark voor Merelbeke

Gemeentebestuur Merelbeke
24% achieved 500 for collection target
  1. Launched 10/12/2022
  2. Time remaining > 8 weeks

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Wij vragen dat de gemeente uitvoering geeft aan een structurele groenvoorziening van formaat in het verstedelijkt centrum van Merelbeke. Het gebied IJsenbroek, grenzend aan de Roskamstraat, beslaat een oppervlakte van 15 ha en dient als een robuuste en ecologische groene parkruimte uitgebouwd te worden.

Reason

De sterke verstedelijking in het centrum van Merelbeke is een feit. De verdichting en het toenemend verkeer brengen een gezonde woonomgeving in het gedrang. Om de leefkwaliteit duurzaam te verbeteren is een groot natuur- en familiepark noodzakelijk als tegengewicht.

Nood aan een natuur-en familiepark in het overbevolkte centrum

Het aantal inwoners van Merelbeke groeit sterk en de woonentiteiten in de appartementen worden steeds kleiner.

De behoefte aan kwalitatieve buitenruimte in de onmiddellijke woonomgeving is levensnoodzakelijk.

IJsenbroek, als natuur- en familiepark voor jong en oud, is hier de oplossing, net zoals het Liedemeerspark in Flora. IJsenbroek wordt dan een trekpleister voor de omwonenden én bij uitbreiding alle Merelbekenaren, met niet enkel wandel- en speelruimte, maar met een rijke natuurervaring met hooiland, een ecologische pluktuin, een boomgaard, een waterlandschap en een dierenweide of vogelasiel.

Thank you for your support, N-VA Merelbeke from Merelbeke
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

3 days ago

Er is al geen groen meer in het centrum van Merelbeke. De laatste bomen met grote kruinen worden steeds verder geveld. Schande.

3 days ago

Wij wonen in de buurt en hebben een gezin met jonge kinderen. Een park om te gaan wandelen en spelen in de buurt lijkt ons dus een grote meerwaarde voor de gemeente.

4 days ago

Iets Nieuw In Merelbeke, Belangrijk Voor Onze Inwoners.

5 days ago

Ik vind de bescherming van open ruimte uiterst belangrijk.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/be/petition/online/ijsenbroek-een-nieuw-en-groot-natuur-en-familiepark-voor-merelbeke/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET