IJsenbroek: een nieuw en groot natuur-en familiepark voor Merelbeke

Verzoeker niet openbaar
Petitie is gericht aan
Gemeentebestuur Merelbeke

172 handtekeningen

Petent heeft de petitie niet ingediend of overgedragen.

172 handtekeningen

Petent heeft de petitie niet ingediend of overgedragen.

  1. Gestart 2022
  2. Handtekeningeninzameling voltooid
  3. Ingediend
  4. Dialoog
  5. Mislukt

Discussie

Nieuw pro-argument

pro

Door mijn bijdrage te publiceren, ga ik akkoord met de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van openPetition . Er wordt aangifte gedaan van beledigingen, laster en onware feiten.

Er is al veel te weinig groen, we denken aan kinderen, kleinkinderen... We zien niets anders meer dan, PLASTIEK GRAS en BETON.Een stukje grond en direct een appartement daarop. Mooi hè. Ze moesten beschaamd zijn. 😡

0.0

Neem deel aan de discussie

Door mijn bijdrage te publiceren, ga ik akkoord met de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van openPetition . Er wordt aangifte gedaan van beledigingen, laster en onware feiten.

Toon meer
Nieuw contra-argument

contra

Door mijn bijdrage te publiceren, ga ik akkoord met de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van openPetition . Er wordt aangifte gedaan van beledigingen, laster en onware feiten.

Dit is allemaal privé eigendom. De mensen onteigenen kan niet het doel zijn, zeker omdat dit reeds groenzone is. Het kan niet de bedoeling zijn om de rust die er nu is, te verstoren door dit gebied openbaar te maken. We zien al genoeg hoe zorgzaam de mens omgaat met de natuur. Ga eens langs via alle trage wegen met een vuilniszak, je zal zien hoe snel hij vol zit. Dit is het geval aan de trage weg achter action, de ingang van jullie park.

4.4

1 antwoord

Door mijn bijdrage te publiceren, ga ik akkoord met de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van openPetition . Er wordt aangifte gedaan van beledigingen, laster en onware feiten.

Het betreft een stukje natuur dat momenteel niet ‘belast’ is met de aanwezigheid van ‘publiek’. Door de weinige natuur in ons klein Vlaanderenlandje ‘publiek toegankelijk’ te maken helpen we de natuur helemaal niet. De echte reden waarom ‘men’ hier een publiek park zou willen van maken is om de ‘arme mensen’ van t’stad het gevoel te geven dat ze ook ‘in het groen’ wonen. Eerst alles verstedelijken en dan proberen om het groen ook nog in te palmen. Wat een schandalige gedachte.

4.3

Neem deel aan de discussie

Door mijn bijdrage te publiceren, ga ik akkoord met de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van openPetition . Er wordt aangifte gedaan van beledigingen, laster en onware feiten.

- onteigening van de woningen - voldoende parken in de buurt - wanneer er zoiets gecreëerd wordt, waar voorzien jullie dan parkeergelegenheden? kijk naar het Gentbos -> parking; Liedemeerspark -> parking.

4.0

Neem deel aan de discussie

Door mijn bijdrage te publiceren, ga ik akkoord met de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van openPetition . Er wordt aangifte gedaan van beledigingen, laster en onware feiten.

Als er mensen onteigend worden dan hoeft het niet voor mij, in het centrum eerst alles volbouwen en dan mensen onteigenen kan niet voor mij. Er is groen aan de hollebeek en ook liedemeerspark. De meeste mensen hebben toch geen respect voor de natuur, het zal er vlug een vuilnisbelt worden zoals achter de Action

4.0

Neem deel aan de discussie

Door mijn bijdrage te publiceren, ga ik akkoord met de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van openPetition . Er wordt aangifte gedaan van beledigingen, laster en onware feiten.

Er zijn voldoende speelparken in de omgeving en groen waar je kan gaan wandelen waarom hiervoor mensen onteigenen die hard gewerkt hebben voor hun huis en zaak. Niemand zit hierop te wachten!

3.9

Neem deel aan de discussie

Door mijn bijdrage te publiceren, ga ik akkoord met de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van openPetition . Er wordt aangifte gedaan van beledigingen, laster en onware feiten.

Zelfstandigen hun grond onteigenen voor een park waar niemand achter vraagt?! De mensen die worden onteigend zijn hun woonst en zaak kwijt? Terwijl er genoeg zones zijn waar niemand woont! Stop met appartementen of huizen bij te bouwen. Dan moet er geen “extra” groenzones zijn. Merelbeke staat al vol genoeg!

3.9

Neem deel aan de discussie

Door mijn bijdrage te publiceren, ga ik akkoord met de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van openPetition . Er wordt aangifte gedaan van beledigingen, laster en onware feiten.

Toon meer

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen