Umwelt

Over het effect van de Struma-autosnelweg op de vallei Kresna Gorge en de omringende regio in Bulgarije

Димитър Василев
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener drukt zijn grote bezorgdheid uit over en maakt bezwaar tegen het besluit van 19 oktober 2017 van de Bulgaarse regering over de bouw van corridor 4, welke deel uitmaakt van de Struma-autosnelweg die Hamburg, Duitsland, verbindt met Thessaloniki, Griekenland. De autosnelweg wordt gefinancierd door de Europese Unie uit hoofde van de operationele programma's voor vervoer voor 2007-2013 en 2014-2020. De geplande corridor wordt aangelegd op de plaats van de lokale weg E79, de enige weg die de stad Kresna verbindt met de omliggende kleine dorpen en de stad Blagoevgrad. Indiener beweert dat als het plan doorgaat, dit een langdurig effect zal hebben op het toerisme in de omgeving, alsook op de vervoerskosten voor de lokale bevolking en het milieu. Indiener vraagt het Europees Parlement actie te ondernemen en er bij de Bulgaarse regering op aan te dringen de autosnelweg langs een alternatieve route aan te leggen en de Kresna-kloof te omzeilen, zoals oorspronkelijk in 2008 was besloten.

Thank you for your support, Димитър Василев
pro