Handelspolitik

Om mobiltelefoner med dubbla simkort och användning av olika mobiltelefonoperatörer

Jürgen Wippler
  1. Launched November 2019

Framställaren efterlyser ett förbud för tillverkare och telefonföretag att installera programvara på mobiltelefoner som kan stödja hårdvaran för användning av flera mobiltelefonavtal och som i slutändan blockerar olika leverantörers kort. Framställaren anser att vissa företag genom denna begränsning provocerar fram ett tydligt missbruk i syfte att genomdriva högre avgifter för EU-konsumenterna så att de missgynnas på ett ofördelaktigt sätt. Såsom i framställarens fall är det i synnerhet användarna i gränsområdet mellan Tyskland, Frankrike och Schweiz som drabbas mer av sådana problem, eftersom de har flera mobiltelefonavtal för de olika länderna.

Thank you for your support, Jürgen Wippler