Environment

Om at slukke for retransmissionssendere, der anvendes til jordbaserede TV-signaler

Andrageren er af den opfattelse, at transmissionen af TV-signaler gennem luften er overflødig og skadelig for miljøet og sundheden. Det ville ifølge ham være til stor fordel i form af energibesparelser, reduceret elektromagnetisk forurening og bedre miljø- og sundhedsbeskyttelse, hvis der blev slukket for TV-retransmissionssendere og de tilhørende installationer, der kan forbindes til førstnævnte ved hjælp af radiokæder. Andrageren opfordrer derfor til, at der træffes foranstaltninger med henblik på at styrke håndhævelsen af direktiv 2014/61/EU om foranstaltninger for at reducere omkostningerne ved etablering af højhastighedsnet til elektronisk kommunikation og direktiv 2013/35/EU om minimumsforskrifter for sikkerhed og sundhed i forbindelse med arbejdstagernes eksponering for risici på grund af fysiske agenser (elektromagnetiske felter).