Meriliikenteen parantamisesta Elban saaren ja Piombinon välillä

Vetoomuksen esittäjä valittaa julkisesta meriliikenteestä Elban saaren ja Piombinon välillä. Toscanan alue myönsi palvelun tarjoamisen hiljattain yksityiselle yritykselle Moby Lines SpA:lle, joka talvikuukausien aikana (marraskuusta maaliskuuhun) on ainoa liikenteen harjoittaja ja jolla näin on reitillä monopoli. Vetoomuksen esittäjä tuomitsee toistuvat häiriöt ja ylitysten peruuntumiset ”epäsuotuisten sääolojen” vuoksi ja muistuttaa, että edellinen palveluntarjoaja perui ylityksiä harvoin ja ainoastaan äärimmäisen epäsuotuisissa sääoloissa. Vetoomuksen esittäjä kääntyy tämän vuoksi Euroopan parlamentin puoleen ja pyytää Elban saaren ja Piombinon välisen meriyhteyden parempaa sääntelyä sekä reitin avaamista myös muille liikenteenharjoittajille nykyisen monopolin lakkauttamiseksi.