Construction

94% achieved 3.000 for collection target
  1. Launched July 2021
  2. Time remaining > 2 months
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Camping "It Soal" in Workum is met 20 hectare een grote camping te noemen. De camping heeft gemeend te moderniseren en letterlijk "de grond onder de voeten" getrokken van meer dan 400 stacaravan- en chalet eigenaren met een vaste staplaats.

Alle vaste staanplaatsen moeten plaats maken voor luxe lodges.

Daarbij hebben veel eigenaren de laatste jaren nog veel geld en liefde geïnvesteerd in hun "huisjes".

Wij zijn van mening dat het voor Workum of Súdwest-Fryslân niet goed is als alleen rijke mensen aan de kust vakantie kunnen vieren. Er moeten nog steeds recreatiegebieden zijn voor elk budget.

Ook vrezen we dat de kooplieden in Workum en omgeving waarschijnlijk niet zullen profiteren van de herstructurering, aangezien er waarschijnlijk minder gezinnen in de lodges zullen trekken en hoewel er zeker meer koopkracht zal zijn, zal het zeker niet worden gebruikt in de "normale" winkels van Workum.

Het “nieuwe” publiek zal zeker andere eisen stellen en hoeft niet per se in het dorp te winkelen.

Integendeel, de geplande infrastructuur in de nieuwe plannen zorgt ervoor dat de gasten hun behoeften zullen bevredigen in de geïntegreerde winkels op het park.

Het zijn meer de gezinnen die door Workum slenteren en hun vakantiegeld in de stad achterlaten, zij het in de restaurants of de souvenirwinkels.

Verder zijn wij van mening dat het geplande bouwproject veel aspecten negeert waar in het oorspronkelijke plan speciaal rekening mee was gehouden, zoals de natuurlijkheid van de IJsselmeerkust wanneer plotseling 4,5 m hoge gebouwen direct achter het strand worden geplaatst.

We zien zelfs de ontwikkeling voor Workum en omgeving in gevaar komen als 450 stacaravans of chalets, waarin vooral gezinnen met meerdere personen op vakantie gaan, plaats moeten maken voor 150 luxe lodges, die gezinnen zich meestal niet kunnen veroorloven. Ook al zijn deze in de herfst en winter bewoonbaar, er zullen in de loop van het jaar waarschijnlijk minder toeristen in Workum en omgeving komen.

Wij, belangenorganisatie “Save It Soal” willen dat het oorspronkelijke plan behouden blijft en dat we daar kunnen blijven staan. Nergens is plaats voor de stacaravans en chalets en die zijn nu bijna niets meer waard.

Help ons alstublieft door de petitie te ondertekenen. Bedankt!

Reason

Wij, de belangengemeenschap “Save It Soal” willen dat het oorspronkelijke plan behouden blijft en dat we daar kunnen blijven staan. Nergens is plaats voor de stacaravans en chalets en die zijn nu bijna niets meer waard.

Help ons alstublieft!!!

Thank you for your support, Danny Müller from GX workum
Question to the initiator

This petition has been translated into the following languages

new language version

Why people sign

• Els Folmer Zierikzee

11 hours ago

Ik voel Sympathie omdat dit ook bij ons in Zeeland speelt en er van baal dat “t grote geld” steeds belangrijker blijkt… Al zijn we nu passant op deze camping, Wijzelf zoeken ook altijd de gemoedelijkheid op, vermojden zelfs de grote luxe. Vandaar mijn steun, hoop dat het helpt.

• 5 days ago

Weil man in den Chalets super Urlaub machen kann

• Not public Bergneustadt

9 days ago

It Soal soll so bleiben, wie es bisher war.

• Not public Koblenz

9 days ago

Der Campingplatz soll so bleiben wie er ist. Die privaten Häuschen sorgen für das gemütliche Feeling und sind wichtig für unseren Urlaub den wir seit mehreren Generationen hier verbringen.

• Not public Bergneustadt

9 days ago

IT soal soll so bleiben wie es ist

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/save-it-soal-and-workum-wij-willen-blijven/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET