Regio: Heel Nederland
Gezondheid

2 HPV Rijksvaccinatieprogramma naar 9 HPV Rijksvaccinatieprogramma!

Petitie is gericht aan
Tweede en Eerste Kamer, Rijksoverheid, minister van Volksgezondheid
38 Ondersteunend
1% bereikt 7.000 voor collectiedoel
38 Ondersteunend
1% bereikt 7.000 voor collectiedoel
  1. Begonnen 5-3-2024
  2. Handtekeningenactie nog steeds > 8 maanden
  3. Overdracht
  4. Gesprek met ontvanger
  5. Beslissing

Ik ga ermee akkoord dat mijn gegevens worden opgeslagen. Ik bepaal wie mijn steun kan zien. Ik kan deze toestemming op elk moment intrekken .

Onze kinderen worden gevaccineerd met 2 types HPV, de goedkoopste, terwijl er een veel betere is met 9 types HPV! Meer dan 80% van Europa geeft deze 9 types vaccinatie, waarom Nederland niet?! #Rijksoverheid voor nu is het kostenbesparend, echter op langere termijn NIET...! Torenhoge zorgkosten later, daar de 9 types HPV vaccinatie een vele betere bescherming biedt voor onze kinderen en deze vaccinatie krijgen ze nu niet. Dus voor nu extra grote kans dat ze later genitale wratten, wratten op de stembanden of in de luchtwegen, baarmoederhalskanker, vulvakanker, vaginakanker, peniskanker, anuskanker, mond- en keelholte kanker kunnen krijgen.Doe hier wat aan! Onze kinderen zijn de toekomst van Nederland! Denk niet aan geld, maar aan hun welzijn en gezondheid op langere termijn, oogkleppen af!

Reden

Uiteraard is het een geldkwestie, 2 HPV vaccinatie is goedkoper dan 9 HPV vaccinatie. Echter op langere termijn zullen onze kinderen toch het HPV kunnen krijgen daar ze niet de allerbeste bescherming krijgen door middel van de 9 type HPV vaccinatie.

Het kan geen kwaad als de kinderen die al gevaccineerd zijn met type 2 HPV, dat ze alsnog de 9 type HPV vaccinatie krijgen

Bedankt voor je steun, Carolien Boshuis uit Maarssen
Vraag voor de initiatiefnemer

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

Vertaal deze petitie nu

Nieuwe taalversie

Nog geen voor argument.

Nog geen tegenargument.

Waarom mensen ondertekenen

Het is belangrijk omdat ik zelf heb ondervonden hoe het is om een voorstadium van vulvakanker te hebben. De vele behandelingen met de horror crème en operatie. Het is nu rustig maar leef er wel mee dat het altijd terug kan komen

Hulpmiddelen voor het verspreiden van de petitie.

Heb je een eigen website, blog of webportaal? Word pleitbezorger en verspreider van deze petitie. We hebben een banner, widget en API (interface) om op je site te zetten. Naar de gereedschappen

Vertaal deze petitie nu

Nieuwe taalversie

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen