Διαμαρτυρία για την εγκατάλειψη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σκάλας Ωρωπού και Νέων Παλατιών

Petition is addressed to
Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κα Ζαχαράκη Σοφία // Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής, Κος Μητρόπουλος Γεώργιος // Περιφερειάρχης Αττικής, Κος Χαρδαλιάς Νικόλαος // Δήμαρχος Ωρωπού, Γιασημάκης Γεώργιος

819 Signatures

82 %
1,000 for collection target

819 Signatures

82 %
1,000 for collection target
  1. Launched 29/05/2026
  2. Time remaining > 5 months
  3. Submission
  4. Dialog with recipient
  5. Decision
personal data
 

I agree that my data may be stored. I can revoke this consent at any time.

Petition addressed to: Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κα Ζαχαράκη Σοφία // Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής, Κος Μητρόπουλος Γεώργιος // Περιφερειάρχης Αττικής, Κος Χαρδαλιάς Νικόλαος // Δήμαρχος Ωρωπού, Γιασημάκης Γεώργιος

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ο Δημοτικό Σχολείο Σκάλας Ωρωπού και Νέων Παλατιών εκφράζει την αγανάκτηση, την απογοήτευση και την οργή των γονέων για τη συνεχιζόμενη εγκατάλειψη της σχολικής μας μονάδας από την Πολιτεία.
 
Από το 2023, όταν το κεντρικό κτήριο του σχολείου κρίθηκε ακατάλληλο, παρουσιάστηκε ως «προσωρινή λύση» η εγκατάσταση container για τη στέγαση των μαθητών. Τρία χρόνια μετά, η “προσωρινή” αυτή κατάσταση έχει μετατραπεί σε μια απαράδεκτη και ντροπιαστική καθημερινότητα για τα παιδιά μας.
 
Οι μαθητές συνεχίζουν να κάνουν μάθημα μέσα σε στενά και ακατάλληλα «κουτιά», με κρύο τον χειμώνα και ζέστη τους θερμότερους μήνες, χωρίς τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις που αξίζει να έχει ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο.
 
Τρία χρόνια μετά, το σχολείο μας συνεχίζει να υποβαθμίζεται καθημερινά και να υπολείπεται βασικών υποδομών και λειτουργεί κάτω από συνθήκες που δεν συνάδουν ούτε με την εκπαιδευτική διαδικασία ούτε με τον στοιχειώδη σεβασμό προς τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Τρία χρόνια, χωρίς την στοιχειώδη αξιοπρέπεια που αξίζει σε κάθε νέο κύτταρο της μελλοντικής κοινωνίας μας!
 
Συγκεκριμένα:

  • Οι διαθέσιμοι χώροι είναι ασφυκτικά περιορισμένοι. Οι χώροι των εκπαιδευτικών και των μαθητών δεν καλύπτουν ούτε τις βασικές ανάγκες εργασίας και παραμονής τους.

  • Δεν υπάρχει ουσιαστικά αίθουσα εκδηλώσεων ή πολλαπλών χρήσεων, με αποτέλεσμα όλες οι εκδηλώσεις - ακόμα και αυτές των Εθνικών Εορτών - να γίνονται στην πραγματικότητα σε ένα διάδρομο/προθάλαμο των αιθουσών. 

  • Οι τουαλέτες δεν επαρκούν για την εξυπηρέτηση των παιδιών και συχνά μεγάλο μέρος τους βρίσκεται εκτός λειτουργίας. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των καθαριστριών, οι πέντε-έξι τουαλέτες οι οποίες κατά μέσο όρο λειτουργούν αποτελούν υγειονομική βόμβα για παραπάνω από 200 παιδιά τα οποία φοιτούν στο σχολείο. 

  • Εν έτει 2026, η σχολική μονάδα εξακολουθεί να μην διαθέτει αξιόπιστη σύνδεση στο διαδίκτυο, ενώ ταυτόχρονα η υλικοτεχνική ψηφιακή υποδομή (εξοπλισμός αίθουσας Η/Υ, laptops εκπαιδευτικών, διαδραστικοί πίνακες) είναι ξεκάθαρα ξεπερασμένης γενιάς,  την ίδια στιγμή που πολυδιαφημίζεται το "Σχέδιο Ελλάδα 2.0" με έναν εκ των κύριων πυλώνων εφαρμογής την "ψηφιακή μετάβαση". 

  • Οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις είναι παλιές και ανεπαρκείς, αδυνατώντας να υποστηρίξουν αυξημένο φορτίο και σύγχρονες ανάγκες, και που σε συνδυασμό με την χρήση των containers αφήνουν πολλές φορές τα παιδία χωρίς κλιματισμό χειμώνα-καλοκαίρι.

  • Υπάρχει σοβαρή έλλειψη διδακτικού προσωπικού, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί και να δυσχεραίνεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και η ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία για τους μαθητές. Η συγκεκριμένη σχολική μονάδα, ενώ έχει τη δυνατότητα,  κατά το τρέχον σχολικό έτος έμεινε εκτός από την λειτουργία του διευρυμένου προγράμματος και ουσιαστικά ακόμα και το ολοήμερο πρόγραμμα υπολειτούργησε λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών. 

 
Αναρωτιόμαστε εύλογα:
 
Αυτές είναι οι συνθήκες εκπαίδευσης που θεωρεί αποδεκτές η Πολιτεία για τα παιδιά μας;
Αυτή είναι η εικόνα του δημόσιου σχολείου που αρμόζει σε μια ευρωπαϊκή χώρα το 2026;
Τα παιδιά μας δεν είναι μαθητές δεύτερης κατηγορίας. Δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως αριθμοί και να μεγαλώνουν μέσα σε συνθήκες προσωρινότητας, εγκατάλειψης και υποβάθμισης. Η εκπαίδευση δεν μπορεί να παρέχεται μέσα σε container επ’ αόριστον, χωρίς σχέδιο, χωρίς χρονοδιάγραμμα και χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις.
 
Απαιτούμε:

  • Άμεση και ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών και των εγκαταστάσεων της σχολικής μονάδας με έκτακτη χρηματοδότηση.

 

  • Άμεση και σαφή ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης ή ανέγερσης κατάλληλου σχολικού κτηρίου.

  • Άμεσες παρεμβάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας.

  • Αναβάθμιση των ηλεκτρολογικών και δικτυακών υποδομών.

  • Εξασφάλιση αξιοπρεπών και λειτουργικών χώρων για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

  • Άμεση και διαχρονική κάλυψη όλων των κενών θέσεων εκπαιδευτικών, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία και η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην γνώση. Στελέχωση του διευρυμένου προγράμματος με το απαραίτητο προσωπικό με στόχο την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την προσέγγιση του σχολικού με το εργασιακό ωράριο γονέων.

  • Οριστική λύση και όχι άλλη παράταση μιας «προσωρινής» κατάστασης που διαιωνίζεται.

 
Ως γονείς, δεν θα σταματήσουμε να διεκδικούμε το αυτονόητο: ένα ασφαλές, λειτουργικό και αξιοπρεπές σχολείο για τα παιδιά μας.

Reason

Το σχολείο των παιδιών μας αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια σοβαρά προβλήματα, τα οποία επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις και παρεμβάσεις, τα προβλήματα παραμένουν άλυτα, αποδεικνύοντας την αδιαφορία και την έλλειψη ουσιαστικής μέριμνας για ένα Δημόσιο Σχολείο που αξίζει καλύτερες συνθήκες.

Petition details

Petition started: 05/29/2026
Collection ends: 11/28/2026
Region: East Attica Regional Unit
Topic: Education

Translate this petition now

new language version

News

Η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία σε όλες τις βαθμίδες είναι Συνταγματικό Δικαίωμα. Είναι βασική αποστολή του Kράτους και η προαγωγή της αποτελεί υποχρέωση του.

No CONTRA argument yet.

Why people sign

Δυστυχώς τα παιδιά κάνουν μάθημα σε κοντέινερ. Λες και είμαστε ΟΥΓΚΑΝΤΑ !!!
Και η δημοτική αρχή κάθε χρόνο τρέχει στον αγιασμό για τη φωτογραφία.
Σαν τις τρεις χάριτες έρχονται και οι τρεις.
Μηδέν παιδεία όπως και μηδέν υγεία.
Δύο θητείες δεν ντρέπονται πούνε βλέπουν αυτά τα χάλια ;;;;
Σήμερα τους βάλαμε και πράσινες καρέκλες αντί να τους βάλετε σε ηλεκτρική καρέκλα.
Βάλτε και μια μπλε καρέκλα για αυτόν που μπάζωσε τη θάλασσα με το μπλε φορτηγό.
Ξέχασα να γράψω και για τους προηγούμενους. Ίδιοι ηθοποιοί !!!
Έχουν περάσει 3 αντιδήμαρχοι και είναι το απόλυτο μηδέν.
Απατεώνες ανεπάγγελτοι !!!
Απορώ πως μαζεύετε ψήφους. Τι θα πείτε σε 2 χρόνια ; Εγω ήμουν αντιδήμαρχος για τα σχολεία ; Ή εγώ σας έφτιαξα το λεωφορείο ;;;
Λες και έφερε το μετρό.

Αξιοπρεπής δημόσια εκπαίδευση για όλους!!!

Είμαι εκπαιδευτικός. Θεωρώ ότι οι ασφαλείς και αξιοπρεπείς εγκαταστάσεις εκπαίδευσης μαθητων είναι προτεραιότητα του κράτους

Οικιακα

Jhh

Tools for the spreading of the petition.

You have your own website, a blog or an entire web portal? Become an advocate and multiplier for this petition. We have the banners, widgets and API (interface) to integrate on your pages. To the tools

Translate this petition now

new language version

Help us to strengthen citizen participation. We want to support your petition to get the attention it deserves while remaining an independent platform.

Donate now