Region: Lille

112% achieved 5,000 for collection target
  1. Launched 11/01/2024
  2. Time remaining > 8 weeks

I agree that my data will be stored . I decide who can see my support. I can revoke this consent at any time .

Mc Lille is sinds jaar en dag een vast motorcrossterrein In Vlaanderen. In Belgie bestaan er slechts 3 terreinen waar je als motorcrosser kan oefenen. Op 11/01/2024 is door de Raad Van Vergunningsbetwistingen het omgevingsvergunning van MC Lille vernietigd. Dit door klacht van een Milieuvereniging en twee buurtbewoners.

België telt duizenden motorcrossers. Voor deze mensen is het terrein MC Lille onmisbaar! Op deze manier wil ik aantonen hoeveel mensen betrokken zijn met MC Lille. Deze petitie wil ik doorgeven aan de vrijwilligers van MC Lille waar dan, hopelijk, verder actie mee ondernomen kan worden. Op deze manier kunnen wij als rijders ons steentje bijdragen.

Alvast bedankt voor je hulp!

PS: VERGEET JE STEM NIET TE BEVESTIGEN VIA MAIL. Mogelijk vind u deze mail bij SPAM.

Reason

Als motorcrosser ben ik zelf groot geworden op het terrein van MC Lille. Zoals voor mij en andere rijders is MC Lille als een tweede thuis. Dit hoop ik ook te houden voor de toekomstige generaties. Motorcross zit in de genen van België. Dat kunnen de vele wereldtitels en supporters van deze sport niet ontkennen.

Met slechts 3 circuits waar we kunnen trainen zijn wij als rijder al heel beperkt in de mogelijkheid om te trainen. MC Lille sluiten zal dit alleen maar erger maken en mensen stimuleren om te wildcrossen (op plekken rijden waar het verboden is). Stoppen met motorcrossen is geen optie voor deze mensen.

Om dit te voorkomen, en om duizenden mensen hun sport uit te oefenen, is het van groot belang dat MC Lille blijft bestaan.

Thank you for your support, Marnick Lagrou from Nijlen
Question to the initiator

Link to the petition

Image with QR code

Tear-off slip with QR code

download (PDF)

Translate this petition now

new language version

News

Omdat iedereen zijn sport moeten kunnen beoefenen. Vooral de jeugd moet kunnen blijven trainen of heb je liever dat ze overal rond hangen en dingen afbreken, of gaan wild crossen? T gezeur over t geluid , pff belachelijk er ligt vlakbij een autosnelweg dus met argument van geluid en stikstof moet je niet afkomen. Men neemt nu ook het recht van kinderen af. Kinderen hebben recht op ontplooiing en ontdekken van hun talent en dat is nu toevallig crossen

Why people sign

This is our sport and we’re very passionate about it. To have track after track close down is upsetting and in most will make people travel further and put their money into another area or even country.

Elke sport moet blijven neem de hobby's niet af van de mensen.
Mensen hebben ontspanning nodig ipv hier alles kapot te maken ook het vissen waar de mens niks verkeerd mee doet die rustig ontspannen wil genieten !

We come to Belgium to ride as its iconic for motocross. The people are friendly and helpful. Lille is one of the next tracks where people can learn to ride the sand. It keeps children off the streets and brings people together.

Tools for the spreading of the petition.

You have your own website, a blog or an entire web portal? Become an advocate and multiplier for this petition. We have the banners, widgets and API (interface) to integrate on your pages. To the tools

Translate this petition now

new language version