Region: Limburg

#RedLimburg

Vlaamse regering, Vlaamse parlementsleden, Limburgse gouverneur, Limburgse bestendige deputatie, Provincieraad Limburg en Limburgse burgemeesters
3.819 Supporters
76% achieved 5.000 for collection target
  1. Launched 22/03/2021
  2. Time remaining > 5 months
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Ondergetekenden pleiten unaniem voor het behoud van Limburg als één regio. Steun hun oproep: teken ook!

Reason

In een moderne democratie worden politieke beslissingen in overleg genomen. Zeker bij het hervormen van de bovenlokale structuren moet men de eigenheid van het werkterrein erkennen en laten doorwegen, om zo te vermijden dat er boven de hoofden beslist wordt.

Wij zijn ervan overtuigd dat het politieke, economische en sociaal-culturele weefsel van Limburg verscheurd zal worden indien de provincie opgedeeld wordt in meerdere referentieregio's. Dat mogen we nooit laten gebeuren.

ABVV Limburg, Algemeen Boerensyndicaat Limburg, ACLVB Limburg, ACV Limburg, Arktos vzw Limburg, ATD-Vierde Wereld/De Trawanten, Bestuur Werkgroep ISIS, beweging.net Limburg, Bewel, Boerenbond Limburg, CAW Limburg, CM Limburg, Confederatie Bouw Limburg, Cordium cvba, De Winning, Energiehuis Limburg/Duwolim cv, Familiehulp Limburg, Fedactio Limburg, Folk in Limburg, Greenpeace Limburg, Groen Limburg, Groep Alternatief, Groep INTRO Limburg, Groep Kohesi, Horizont vzw, Humanistisch Verbond Limburg, Katholieke Scholen Heusden-Zolder, Koninklijke Vereninging van Limburgse Schrijvers, Limburgse Integratieraad, Limburgs Landschap vzw, Limburgs Volkskundig Genootschap, LM Plus, Natuurhulpcentrum, Neos Limburg, Noolim, Nuhma, OKRA Limburg, Ondernemersatelier cv, Onesto Groep, Pasar vzw, Pleegzorg Limburg, POM Limburg, PXL, RTC Limburg, Reling, SERR-Limburg, Vooruit Limburg, Stebo vzw, Toerisme Limburg, TreinTramBus, UHasselt, Universiteit voor het Maatschappelijk Belang, Unizo Limburg, Veldeke Bels(j) Limburg, VKW Limburg, VOKA Limburg, Vrij CLB Limburg vzw, Vrijzinnig Limburg, vzw De Sluis Leerwerkplaats, vzw El Moustakbal, vzw Limburgs Platform voor Vluchtelingen, vzw Marokko Relief, vzw Solidariteit Jef & Jeanne Ulburgs, Welzijnszorg Limburg, Wit-Gele Kruis Limburg, WSM Limburg

Thank you for your support, Red Limburg from Hasselt
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

• Dringend bericht aan iedereen die het ernstig meent met en het
    opneemt voor de geestelijke gezondheidszorg in Limburg !

De coronapandemie verhoogt de vraag naar mentale zorg en ondersteuning. Veel burgers gaan gebukt onder de gevolgen van de maatregelen en het gebrek aan perspectief. De zorg- en hulpverleners in geestelijke gezondheidszorg en welzijn kraken onder de zware opdracht. Vanuit de overheden worden een aantal inspanningen geleverd om het zorgaanbod te vergroten.

Op het moment dat de Limburgse netwerken geestelijke gezondheidszorg RELING en NOOLIM (respectievelijk West- en Oost Limburg) besprekingen voeren om de krachten te bundelen en hun samenwerking aan hetzelfde doel te versterken vernemen ze dat er gesproken wordt over de herindeling... further

Iedereen kent wel het Limburggevoel. Maar het is niet enkel een gevoel. Dat bewijst Limburg door al jaren een voortrekkersrol te nemen, bvb op natuurgebied, fietstoerisme, enz. De inwoners van Nederlnds Limburg kozen in 1830 massaal om bij het jonge België te horen, maar hadden daar totaal geen zeggenschap over. In 1839 werd Limburg daardoor al een eerste keer opgedeeld. Laat nu niet hetzelfde gebeuren met onze provincie omdat er hogerop machtsspelletjes worden gespeeld en zaken worden besloten die helemaal niet goed zijn overdacht.

Laat Limburg zoals het is. Volgens mij willen ze meer en meer te zeggen hebben over onze provincie en in de toekomst nog eens extra politiekers om hier hun zegje te doen. Die Somers zou beter de echte problemen aanpakken ipv alles nog eens verder op te splitsen.

Why people sign

• Borgloon

15 minutes ago

Ik heb veel liever dat alles blijft zoals het nu is .

• Stabroek

29 minutes ago

Limburg een provincie

• 44 minutes ago

Limburg is één gelukkig geheel

• Rob Boyon Beringen

2 hours ago

Limburg mag nooit of nimmer gedeeld worden.

• Heusden Zolder

2 hours ago

Limburg moet 1 blijven, ik voel me Limburgse en geen Vlaamse En politiekers/ambtenaren bij creëren gaat ons echt niet verder brengen

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/be/petition/online/redlimburg/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET